Pohjolan Voima
Konsernistrategiaa viestinnällisesti ja visuaalisesti tukeva sivusto
Uudistuksella strategiset perusteet
Pohjolan Voima on energiakonserni, joka tuottaa sähköä ja lämpöä asiakkailleen omakustannushintaan. Pohjolan Voiman asiakkaita ovat sen osakkaat, laaja joukko suomalaisia teollisuus- ja energiayrityksiä. Pohjolan Voiman osuus Suomessa tuotetusta sähköstä on lähes 20%.
Pohjolan Voima halusi uudistaa verkkosivunsa kokonaisuudessaan tukemaan päivitettyä konsernistrategiaa viestinnällisesti ja visuaalisesti. Tavoitteena oli moderni, käyttäjäystävällinen, helposti päivitettävä ja someviestintää sekä vuorovaikutusta tukeva verkkosivusto. Tärkeänä kriteerinä olivat myös korkea tekninen tietoturva ja sivuston käytettävyys.
“Valun kokemus verkkosivu-uudistuksista näkyi positiivisella tavalla. Projektinhallinta oli erinomaista, ja toteutus sujui luvatussa aikataulussa sekä julkaisu hyvin joustavasti. Myös kysymyksiimme esimerkiksi tietoturvasta vastattiin nopeasti ja kattavasti."
Julkaisujärjestelmä vaihtui
Uudistuksessa aikaisemmin Valun Base-järjestelmän päällä pyörinyt sivusto uudistettiin WordPressille. Sivuston ylläpitäjien käyttöön suunniteltiin kattava sisältöelementtivalikoima, joiden avulla ylläpitäjät voivat rakentaa joustavasti näyttäviä sivukokonaisuuksia säilyttäen yhtenäisen ja ammattimaisen ilmeen.
Viestinnän oikea-aikaisuuden takaamiseksi pörssitiedotteet noudetaan taustajärjestelmästä. Pohjolan Voima ymmärsi toimivan haun merkityksen käyttäjäkokemuksen kannalta ja valitsi siksi hauksi Valu Searchin.
Uudistuksesta selkeät hyödyt
Pohjolan Voimalla on ollut pitkäaikainen yhteistyö verkkosivuissa Valun kanssa. Konsernin viestintäpäällikkö Hannele Kukka kommentoi uudistuksen hyötyjä: "Saimme toivomamme modernin ja helppokäyttöisen sivuston, joka tukee viestinnällisiä tavoitteitamme ja toimii omien viestintäkanaviemme ytimenä. Sivuston käyttäjille etuna on entistä selkeämmät verkkosivumme, jotka toimivat hyvin eri päätelaitteilla. Oli ilo todeta, että sivustomme kokonaisuudistus sujui juuri niin hyvin kuin olimme toivoneet."
Teknisesti sivustouudistus on täyttänyt kaikki sille asetut tavoitteet ja ensimmäiset palautteet sivustouudistuksen jälkeen osoittavat, että myös sivuston ilmeen modernisoinnissa on onnistuttu.
"Positiivinen kokemus oli myös sivuston visuaalisen ilmeen suunnitteluvaihe, joka lähti heti liikkeelle oikeaan suuntaan ja toiveidemme mukaan."
Kiinnostuitko?
Ota yhteyttä, niin kerromme lisää!
Lauri Alppisara / Sales Director
lauri.alppisara@valu.fi / 050 375 6355